ТУРАСАСОЦІАЦІЯ "СУМЩИНА ТУРИСТИЧНА"

ЗАВАНТАЖИТИ 

Тези до виступу на брифінгу 29 червня 2006 р.

Голови Ради обласної туристичної Асоціації

„Сумщина туристична”,

Почесного працівника туризму України,

Ген. директора ТОВ ”Інтурист-Суми”

Котельникова,

Володимира Яковича

 

Чи є на Сумщині цивілізований туризм?

Ще якихось 10 років тому в області було лише 3 туристичні фірми:

“Інтурист – Суми”

Сумитурист

Супутник – Суми

Потім стали з'являться туристичні кооперативи, приватні підприємства.

Тільки у Сумах було турфірм різної форми власності у 2003 році їх було 20 по всій області

У минулому аж 34. Зараз – за останніми даними Державної служби туризму та курортів Мінкультури та туризму на Сумщині 39 суб'єктів туристичної діяльності. А ще додати 3 філії київської туристичних компаній.

Форма власності різна. Це і ТОВ, ПП, та росте кількість приватних підприємців, що так або

Інакше займаються туризмом.

У 2004 році була створена Обласна туристична Асоціація “Сумщина Туристична”.

Зважаючи на те , що Сумщина посідає останнє місце на Україні за показниками розвитку туристичної галузі останні роки за ініціативою “низів та верхів” було вирішено якось оживити цю галузь економіки. Отож туристична асоціація це добровільна громадська організація, неприбуткова. Вона, як це потребує закон, зареєстрована обласним управлінням юстиції та внесена до Державного реєстру як юридична особа.

Членами асоціації є як суб'єкти туристичної діяльності м. Суми ( в основному) так і великих міст області та районів

Слід сказати, що до минулого року асоціація майже не проводила ні яких заходів. Це було пов'язано з рядом причин, а в основному з політичними подіями на Сумщині та в Україні в цілому.

Зараз настав час, коли ця громадська організація може запрацювати повною мірою та виконувати свої основні статутні функції – це перш за все відстоювати інтереси туристичних фірм, сприяти їх розвитку.

Нажаль туристична галузь на Сумщині до сих пір не сприймається, як важлива та така, що потребує постійної уваги та допомоги.

По перше туризм у всіх країнах дуже прибуткова галузь , але за умов державної підтримки та інвестицій у розвиток туристичної інфраструктури з боку д ділових кіл, великого бізнесу.

Було б смішно очікувати великих надходжень від туризму на Сумщині, коли не має сприятливих умов для розвитку туристичної бази, створення на пільгових умовах нових об'єктів туризму, закупівлі сучасного автотранспорту та розвиток доріг, тощо.

Нічого не вкладаючи у туризм марно чекати якихось дивідендів та розвитку.

Це перша проблема галузі якою Асоціація хоче займатися спільно із владними структурами та бізнес колами як України так і зарубіжжя.

Друга проблема, або задача – це відновлення іміджу Сумщини , як туристичного краю із своїми привабливими місцями як недорогого відпочинку, так і екскурсійної привабливості наших міст і сіл, музеїв, історичної спадщини.

Ні для кого не секрет, що за останні 15 років потік туристів як вітчизняних, так і іноземних на Сумщину різко скоротився. По перше була зруйнована державна система туристичних маршрутів, так званих ланцюжків коли туристи з різних регіонів мандрували Україною за розробленими маршрутами із однієї області до другої, цим займалась держава, профспілки, комсомол, різні організації.

Одним словом країна мандрувала, люди їздили на екскурсії, відпочивали на туристичних базах.

Останні роки туризм роздержавили і навіть профспілкові здравниці стали приватними, або акціонерними. Ціни зросли і привабливість турисько-екскурсійної діяльності поступово згасла.

Левову частку своєї діяльності туристичні фірми направляють на відправку туристів за кордон. З фінансової точки зору турфірмам це допомагає виживати вже майже 15 років.

Після закордонних подорожей туристи майже не скаржаться й залишаються задоволеними роботою турфірми і їх іноземних партнерів.

Внутрішній туризм почали реанімувати десь тільки останні 3-4 роки. Але не секрет, що на фоні традиційних туристичних регіонів таких як Крим, Одеса, Карпати, міста Львів, Севастополь та Київ, Сумщина майже приваблює туристів(слабка інфраструктура-відсутність в області сучасних готелів, мотелів та інше)

Іноземними туристами в області крім “ Інтурист-Суми” практично ніхто серйозно не займався і не займається. Ця ділянка прийому та обслуговування іноземних туристів клопітка, відповідальна та дуже непередбачена(турфірма не завжди може гарантувати якісне обслуговування в готелях та на транспорті)

Тільки останні роки активізувалася екскурсійна діяльність, але в основному за рахунок учнівської молоді.

Але на сьогоднішній день складається досить скрутна ситуація з кадрами екскурсоводів та гідів - перекладачів, які за законом можуть офіційно здійснювати супровід груп туристів як вітчизняних так і іноземних.

З ініціативи нашої Асоціації Управлінням культури та туризму сумської ОДА у травні цього року вперше була проведена атестація екскурсоводів та гідів-перекладачів.

Сьогодні тільки 14 екскурсоводів і 1 гід-перекладач мають відповідні сертифікати і нагрудні знаки -„беджі” встановленого зразку. Прикро, що серед атестованих фахівців немає екскурсоводів молодше 40 років. У атестації, нажаль, не прийняли участь багато туристичних фірм області. Це свідчить про те, що вони або не бажають займатись екскурсійною діяльністю, або просто не мають відповідної кваліфікації працівників, або „позаштатників”.

Сьогодні, ніхто окрім цих осіб офіційно не має права проводити екскурсії на Сумщині.

Ще одна з проблем, яка існує у туристичній галузі – це відсутність кваліфікованих кадрів.

Наша Асоціація спільно з управлінням культури та туризму ОДА планує восени відновити практику підготовки та перепідготовки кадрів – менеджерів туризму та екскурсоводів, гідів.

Ми також плануємо внести відповідні корективи до обласної програми розвитку туризму, стимулювати її виконання, або й підштовхувати місцеві адміністрації.

Без реального та дійового координування туристичної галузі на марно надіятися на реальні зміни на краще та побудову сучасної інфраструктури туризму.

Сумщина має гарні можливості по розвитку у районах області сільського, зеленого туризму.

Асоціація спільно з фахівцями планує надіслати свої пропозиції щодо пільгового оподаткування тих підприємців, які забажають розвивати на своїх садибах зелений туризм, особливо для наших сусідів росіян та для гостей з дальнього зарубіжжя.

Сьогодні, нажаль, зелений туризм збитковий і не дозволяє підприємцям. Або тур фірмам його розвивати.

Ще одним питаниям, проблемой, якою вже почала займатися асоціація - це «промоушн », реклама привабливих туристских об'єктів Сумщини .

У цій справі повинна бути реальна державна підтримка та фінансова допомога для «замовних» публікацій у популярных виданных. Для випуску календарів, плакатов, буклетов та довідників про наш привабливий та гостинний край.Це дуже вежлива державна справа, яка успешно виконується у бцльшості кран за державні кошти для пропагування історії та культури та для привертання уваги й зацікавленності іноземних туристов до тирустично-привабливії обєктів Сумщини.

У цій справі подальшого розвитну внутрішнього туризму можуть допомогти Облдержадміністрація, обласна Рада народних депутатов, які можуть включити необхідні асігнування у обласному бюджеті.

Треба й сумщині поступово виходити з аутсайдеров і не пасти останніх за основними проказниками туристичної діяльності. Вже 3 роки подряд туристична галузь області посідає 26-27 місця по Україні.

Наша Асоціація розробляе плани щодо до участі у міжнародних туристичних виставках та салонах. Нещодавно 7 туристичних фірм області, Обласна турасоціація «Сумщина туристична» приняли активну участь у першій обласній виставці «Культура і мистецтво Сумщини»

Сьогодні, як показує дійсність прийом туристов на Сумщині майже збитковий і не вигідний турфірмам, Але ж його треба стимулювати . Розвивати , піднімати на належний ревень, щоб наші співвітчизники не тільки вивозили сотні тисяч доларів до Туреччини , Египту, Тунису та інших кран, а й залишали ці кошти на рідній сумщині, або Полтавщині, Львівщині. Нас турбує те, що сьогодні майже 80% всієї туристичної діяльності наших турфірм направлено на відправку жителів області за кордон. З одного боку це й зрозуміло - ця делянка роботи не така вже й складна, а материально більш вигідна.

 

Обслуговувати ж іноземних гостей в області взагалі турфірми не вміють і бояться це робити – немає досвідчених кадров, окрім ТОВ «Интурист-Суми», який цими справами займається майже 20 років.

Обласна туристична асоціація вийшла з ініціативою і вже втілила її у життя- відкрила першу в області «Сумську Інформаційно-Туристичну Службу = СІТС». Я особисто, як Голова асоціації вивчив це питания за кордоном й в Україні і запропонував членам Ради асоціації підтримати цю ідею.

СІТС тимчасово на правах субаренди розташована у центрі міста, у сквері Т.Г .Шевченка , будинок 6 (у будинку громадських організацій). Сьогодні в приміщенні немає светла, немає телефона, а значить і компьютера, Интернету, оргтехники. Нам соромно перед відвідувачами й соромно за наше место!

Ця служба дуже важливий этап у розвитку внутрішнього туризму у м. Суми й області. СІТС працюватиме, як Візит Центр, де кожний гість, іноземець зможуть одержати всіляку інформаційну підтримку, довідникову інформацію та досвідчену допомогу з різних питать. Такі Служби існують у багатьох цивілізованих кранах. Вони фінансуються муніципальними органами влади. Ми ж створили СІТС на громадських засадах, не взявши з обласної кішені ані гривні. Основний фінансовий тягар взяв на себе «Интурист-Суми», частково стали допомагати й інші турфірми-засновники Асоціації. Єдине, що ми хотели б від місцевої влади, так же виділення відповідного до статусу приміщення в центрі (можливо в цьому ж будинку за адресою громадських організацій).

На лист прохання до Міського Голови п-на Мінаєва Г. ми одержали відмову. Часи міняються , а стиль роботи управлінь міськвиконкому залишається старим. Як і при минулих керівниках – одні відписки.

Остання суттєва проблема, що нас, як асоціацію турбує – це етика наших субєктів туристичної діяльності. За ініциативою ради асоціації на обговорення всех зацікавлених субєктів було винесено Кодекс Етики субєктів туристичної діяльності.

Нажаль у нас залишились деякі туристичні фірми, які його й досі не подписали.

Це сигнал по те, що не всі ще працівники туристичної галузі області хочуть працювати чесно у відповідності до Закону про туризм та про Захист прав споживача. Не всі розуміють. Що таке правдива реклама і інформація для туристов.

Розроблений Кодекс етіки як раз й призиває всі субєкти турбізнесу до цивілізованої роботи, що не було соромно перед туристами за туристичну галузь.

У наших лавах не повинно бути нечесних турфірм. Або підприємців. Які вводять туристов в оману, не дотримуються вимог законодавства та створюють препони іншим для подальшого роз витку.

Асоціація виступає за чесну конкуренцію, за поважливе відношення до колег по бізнесу.

У цій справі по наведенню порядку у нашей галузі можуть нам допомогти і ЗМІ, наші провідні журналісти, які могли б робити цик статей про якісне/неякісне обслуговування наших туристов. Треба вивести на світло деякі турфірми, що не бажають культурно і цивілізовано працювати у сфері туризму Сумщини.

Асоціація буде спільно з державними координуючими й контролюючими органами допомогати Тим фірмам і підприємцям. Які прагнуть розвивати туристичний бизнес, чесно заробляти гроші, виконувати свої обовязки перед держбюджетом.

Асоціація почала створення власної інформаційної бази про всі субєкти туристичного бизнесу, инфраструктуру. Скоро буде започатковано власний Интернет-сайт про нашу діяльнісь та для обговоренная проблем. Повязан их з туристским обслуговуванням, де кожний турист-клієнт наши фірм зможе висловити своє враження про роботу тієї, чи іншої турфірми. Або підприємця. Це буде «народний» рейтинг популярності турфірм. Або «Чорний список» у разі невідповідної роботи. Чи порушення Кодексу Етики

У перспективі створення і випуск власного Інформаційного бюлетеня, а можливо й газети.

Облаяна туристична асоціація «Сумщина туристична» відкрита для взаємопраці з усим зацікавленими організаціями. Установками, обєктами показу, розважальними закладами.

Запрошуємо до співпраці усіх журналістів та довідниково-інформаційні, рекламно служби області





width="52"  width="45"
АСОЦІАЦІЯ / СТАТУТ / РАДА / ІНФОРМСЛУЖБА / ЗАЯВА / НОВИНИ

 

©2004-2006 Сумська обласна асоціація "Сумщина туристична" 
 

 Вебмайстер

Hosted by uCoz